Ett blogginlägg mitt på dagen.




Lilla sessan är ännu sjuk så jag försöker pussla ihop jobb och sjukstuga. Tur så bor jag nära mitt jobb, tur så har jag en blivande student i hushållet som är hemma på förmiddagen och tur så har jag en bra arbetsgivare. Tack vara allt detta så har jag nu åkt till jobbet på förmiddagen och sedan packat ihop lämpligt jobb med hem för eftermiddagen. 

Helt ok att kunna jobba så här hemifrån ... en av fördelarna är gott kaffe.
Den här rapporten jag printat ut är sedan en mindre trevlig läsning. Förstår att det måste sparas .... men detta ???? ... vad jag tycker om detta kräver nästan ett eget blogginlägg. 






Kasta ihop en snabb lunch till mej och mina töser. Och fast den är snabb så är den så himla god. 

Detta behöver du ...

färsk pasta
en stor ready to eat avocado
ruccola
parmesanflarn
flingsalt
svartpeppar
olja

Koka pastan. Dela avocadon i små bitar. Blanda pasta med avocado och en god olja. Lägg upp på tallrik. Så på med ruccola och parmesanflarn.  Avsluta med svartpeppar och flingsalt.






Och när jag tipsar om snabba godsaker så kan jag samtidigt tipsa om min goda frukostsmörgås jag gjorde här om dagen. En toast med brieost och fikonmarmelad. 


Detta behöver du: 

2 rost bröd
brieost
fikonmarmelad
kokosolja eller smör

På ena skivan brer du fikonmarmelad och på en andra så lägger du ett par tjocka skivor brie. Lägg ihop bröden. Stek i stekpanna på vardera sidan så att brödet får färg och osten blir varm och mjuk.


Nu är nog min kaffepaus slut så jag ska fortsätta jobba.  

Ha det gott!




Inga kommentarer:

Finner inga ord ...

... och vet inte ens hur jag här på bloggen skulle kunna uttrycka mej gällande den tragiska händelsen som hänt i Ekenäs. Den berörd...