Mat en arbetsdag




Jag är jätte dålig på att veckohandla ... så det blir att springa till butiken åtminstone ett par gånger i veckan. Och då jag handlar mitt i veckan är det även oftast så att kylskåpet står tomt där hemma och familjen typ skriker efter mat så snabbt jag hinner innanför dörren ... och då ska det gå snabbt.

Och nudlar hör till de snabba maträtterna. Och blir det mat över från middagen så passar rätten bra i matlådan eller att steka upp följande dag.






ALÉNS NUDLAR

3 tunna lövbiffar
4-5 morötter
c 1/3  vitkålshuvud
2-3 röda paprikor
c 125 ml Teriyaki 
c 700 g nudlar som sedan kokas
salt 

Skär köttet i tunna strimlor. Skal morötterna. Skär morötter, vitkål och paprika i strimlor. Stek grönsakerna al dente i en stekpanna. Stek köttet i annan stekpanna och häll över Teriyaki såsen. Koka nudlarna enligt förpackningen. Blanda sedan ihop allt i en stor skål och servera. Till nudlarna brukar jag servera ett gott färskt bröd. 




Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...