Pippi på ...




smoothie ... är vad jag har nuförtiden. Och att starta dagen med en fruktig drink hör till mina favorit vardagsfrukostar. Receptet på den här "påskgula" morgondrink hittar ni längre ner i inlägget.






Men på tal om påsk och pippi ... 

NU ÄR DET TÄVLINGSDAG HÄR PÅ BLOGGEN.

I potten ligger inget mindre än ett härligt PÅSK-KIT från Gula Pippin

För att vara med i utlottningen vill jag att ni lämnar en kommentar där ni berättar vad som är ett måste på ert påskbord.

Tävlingen pågår till söndag (20.3.2016)... efter detta lottar jag ut en lycklig vinnare!

Lycka till!






EN "PÅSKGUL" SMOOTHIE 

(1 stort glas)

saften av en pressad apelsin
1 dl morotssaft
1 cm riven ingefära
c 1,5 dl fryst mango tärningar
c ½-1 dl kallt vatten

Bara att lägga allt i en mixer och mixa.




6 kommentarer:

Anonym sa...

Pascha .. hälsningar Marita

Anonym sa...

Pascha
h Soile

Anonym sa...

Kokta ägg och påskskinkan.
Hälsn. Maria

Lusse sa...

Ägg, ägg mera ägg - ät så får du skägg 🎶. Ägg i alla former är en påsknödvändighet !

Anonym sa...

Memma ska jag ha :) h. Gunvor

Anonym sa...

Ingen påsk utan ett Mignon-ägg 🐣

Erica

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...