onsdag 30 mars 2016

Pizza con le Patate ...

 
 
 
... som på svenska blir potatispizza ... är en av rätterna vi åt under påsken.
 
Men den här pizzan kan man göra när som helst. Och helt super perfekt då man har kokt potatis över från dagen innan .... som det var i mitt fall.
 
 
POTATISPIZZA
 
färdig pizzadeg
riven parmesan
kall kokt potatis
rosmarin
olja
kapris
salt
 
 
Grädda i c 220 grader i c 13-15 minuter.
 
 

 
 
 
Vi hade pizzabitarna som så på buffébordet. Det blev några bitar över ... så dom hade jag med i min lunchlåda ... som för övrigt innehöll tomatsoppa.
 
Nu hade jag inte så jätte många potatisar över ... så har du mera så kan du bra rada potatisen mycket tätare än vad jag gjorde.
 
 
Nu simhallen ... kommer att bli en hel del besök där i och med badrumsremppan.
 
Och jo ... ska hålla er uppdaterade gällande renoveringen. Nu är vi ännu i rivningsskede så där finns inte något trevligt att berätta om.
 
 
KRAM
 
 

Inga kommentarer: