Sweet tooth ... det har jag!




I och med att det på söndag blev ett oplanerat litet släktkalas  ... så blev det även att baka något gott kaffebröd av det som fanns i skåpet. 

Och ingredienser till en chokladkaka finns det alltid. Och sen detta att dekorera med karamelliserade popcorn istället för strössel eller kokosflingor  ... det var mera en plötslig snilleblixt (fniss).






Hur man fixar popcornen hittar ni HÄR
Och recept på chokladkakan hittar ni HÄR.

Du kan lika bra välja att göra choklad/moccarutor enligt det recept som du alltid brukar använda. Jag valde att grädda kakan i en typ hälften mindre form mot vad en plåt är ... på detta sätt blev kakan lite högre. Men som sagt bara att välja form enligt egen smak men kom ihåg  att lite reglera gräddningstiden enligt formen. Jag grädde min i 200 grader i c 25 minuter. 






Och den här kvällens program  ... äta rester av chokladkakan, välja resekläder och packa min kappsäck så allt är klart inför morgondagen.


Ha en mysig kväll så ses vi snart igen.

KRAM 


Inga kommentarer:

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...