En blå morgon en grå dag




God morgon söndag!

Ingen blå himmel som möter en den här helgdagen ... mot vad det var igår... utan istället vaknar vi till en grå himmel.







Så för att få en liten glimt av blått även denna morgon så duka jag fram frukosten i dessa blåa handmålade koppar med fat ur serien Fiesta av Ulla Procopé (1921-68). Hon jobbade på Arabia mellan 1948 och 1967.







Kopparna är stora och super perfekta för både morgon te (som han gärna dricker på morgonen) och min latte (som jag vill ha på morgonen).






Ingen fancy frukost den här morgonen utan vi startar söndagen med gröt och en ostmacka.

Den vanliga havregrynsgröten fick som kompis både blåbär och banan. Och jo banan passar fint till gröt... ger en mjuk söt smak. Så enkelt, så hälsosamt och så gott.

Nu ska vi sluta hänga vi frukostbordet. Idag har vi börja morgonen med att snacka allt från inköp av ny gräsklippare, kamin på verandan och till en veckoslutsresa till Paris. Man blir ju bara så sugen när man ser på Instagrambilder som goda bekanta lägger upp. Tack Ica för inspiration för resa till Paris och tack Eva för inspiration gällande kamin till vår veranda. Få se om mina drömmar blir verklighet ;)


KRAM 


Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...