En söt MÄCKISH




Idag fick jag avbryta min arbetsdag ... för att komma hem och ta hand om lilla prinsessan som fått ont i magen mitt under skoldagen. Ont i magen försvann ... men ersattes med feber.

Så medan jag passa upp den sjuka lilla sessan hade jag även tid att fixa till en lite godare fika ... mot vad mitt klockan två kaffe på jobbet skulle ha varit. 






Vad är en mäckisch? ... jo det är ett slangord för smörgås. Vill du veta mera så kolla HÄR



Redan nu var min söta version av en mäckisch god ... tänk sen i sommar då man gör den med solvarma jordgubbar istället för dessa som man nu den här årstiden hittar i butiken. 


MIN SÖTA MÄCKISH

rostat bröd
mascarpone
jordgubbar 
nutella
... och så lite florsocker på det





Och imorgon redan fredag och vi har planer på att inleda grillsäsongen 2016. Det ska bland annat testas en ny sorts sallad. Men mera om den i morgon. Nu visar klockan jätte mycket ..  så jag ska logga ut och börja göra mej nati färdig.


Ha det gott alla så ses vi imorgon!


KRAM 

B


Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...