Gardinerna är på plats





Igår fick jag tyget ... tyget som skulle förvandlas till nya gardiner till sovrummet. I och med att jag inte köper nya gardiner så ofta så väljer jag istället att köpa tyg av riktigt bra kvalité och med ett sådant mönster som jag vet att jag kommer att gilla och som även stilmässigt håller många, många år. 

Med många, många år menar jag nu åtminstone 5 år. De gardiner som nu byttes ut köptes till sovrummet vid tillbyggnaden. Alltså när "One miljon dollar baby" kom till världen  ... hon som även är känd som lilla V och Sessan.  För skulle inte hon ha kommit så skulle vi nog inte heller ha byggt till på huset ... där av namnet. Så det blir för åtta år sedan de gardinerna hängdes upp. 






Tyget är från Petra Geust Textil Inredning ... hon har ett stort urval med härliga tyg. Valet var inte svårt för mej för då jag såg detta så visste jag att det är det där jag ska ha. Färgerna i löven tar så bra upp alla andra färger som figurerar i sovrummet. 







Petra syr också dina gardiner om du själv inte kan eller vill. Nu är det så att jag både kan och vill. Har det lite i blodet det här med att handarbeta. 

Min mamma är helt super på att både sticka och virka .. och jo syr gör hon också.

Både min morfar och mormor var riktiga hantverkare. Min mormor var en riktigt duktig sömmerska ... så duktig att till och med en herreman hade tackat henne för att hans fru blivit extra vacker i den nya klänningen.  






Nå nu ska jag inte använda dessa gardiner som klänning ... nog för att jag tror att min man säkert också skulle tycka att jag skulle vara extra vacker (fniss). 

Men tillbaka till gardinerna ... fina blev dom ♥






Ni vet den där känslan när man är riktigt, riktigt nöjd med något arbete man gjort. När man går och kollar in resultatet från alla världens olika vinklar ... det var jag i vårt sovrum igår. 

Så nu är det då bara en ny säng och nya nattygsbord ... så klarar vi oss med gubben ♥ ett decennium igen.


KRAMAR till folket


Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...