"Hovmästarn ... "




"Hovmästarn, det är en fluga i min soppa!""Jamen, var det inte köttsoppa ni beställde?"
... så idag blev det en vegetarisk soppa till middag för mej ;)







Nej på riktigt ... allt går att pynta och fixa! Tänk att även ett glas champagne kan göras snäppet bättre ... det trodde ni kanske inte. Det här ni ... detta är hemmalyx på hög nivå. 

Tänkte att detta skulle ha varit kul att förverkliga på kommande studentbjudning ... men inser att med c 70 gäster så är detta kanske lite svårt att förverkliga.






Men detta ska jag absolut använda mej av under någon annan av våra sommar bjudningar. Tror nämligen bestämt att med denna enkla sak kan man imponera stort. 

Och om man som jag skaffar sina violer från en lokal handelsträdgård kan man bra använda blommorna så här ... och fixa en riktigt vårig och festlig välkomstskål.


"I drink it when I'm happy and when I'm sad. Sometimes, I drink it when I'm alone. When I have company I consider it obligatory. I trifle with it if I'm not hungry and drink it if I am; Otherwise I never touch it - unless I'm thirsty."

Och från det ena till det andra ... det ska absolut serveras champagne på min begravning!



Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...