Min gårdsinventering




På lördag hade vi ... här i mina kvarter ... helt kanon vårväder. Så varmt och fint att vi till och med kunde njuta av årets första utefika i solen. Inte illa. 

Att barnen stred över en berlinermunk kändes ingenstans ... då man med andra örat hör fågelkvitter samtidigt som man känner solens strålar i ansiktet. Våren är nog jädrans fin.






Sen var det tur för den årliga gårdsinventeringen. Gå lite omkring och kolla hur allt klarat vinter ... och öppna dörrarna till mitt lilla egna paradis. 

Inte är det stort mitt växthus ... men precis lagom för en sådan här odlare som jag är. Den där typen som på sommarmorgnar går till växthuset ännu klädd i pyjamas ... andas in växthusdoften ... ser hur allt mår och avslutar morgonens utfärd med att knipsa med några basilikablad eller lite persilja till morgonsmörgåsen. Detta är vardagslyx på högnivå.

Och som på sommaren ... så hade jag även nu på lördagen min svarta skugga tätt i mina hälar ;)






Här ska det vårstädas. Vi har ju ingen liten sommarstuga att vårstäda så det är här på dessa kvadrat som jag gnider för kung och fosterland.  All gammal mylla ut, tvätta krukor, tvätta fönster och skura golvet ... och så börjar det vara klart för att fyllas. 






Tänker mej tomater, gurka och olika örter.

Som ni kan se har jag aldrig haft dragon ... ingen mylla alls på den pinnen. Den saken ska vi råda bot på i år. 






Ibland leker min svarta skugga att han är en säl ♥
Nu ska jag logga ut och gå i säng och leka säl ... ligga pladask och läsa min bok.

God natt och sweet dreams!



Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...