Nu är det vår

 



Lördagmorgon och den tidiga vårsolen lyser upp köket. Det är så här det ska vara .. det är så här jag gillar det. 

Och när vårsolen tittar in ... ja då är det tid för att fixa en riktigt vårig frukost. 
Sparrisen är vårens första primör och en verklig delikatess.






Så på frukostfatet denna morgon hitta vi .... kokt grön sparris, knaperstekt bacon, löskokt ägg ... och så toppades allt med riven parmesan. 






Sen har resten av dagen bara löpt förbi. Har hunnit göra en massa ...  städat så jag vi får bort allt byggdam som kommit från rivningen av badrummet ... så har jag baka småbröd till kaffe ... planerat lite blommor på gården ... valt ut några vita viner som ska testas inför studenten ... fungerat som "veterinär" till en liten söt hund som heter Teddy som blivit opererad och som måste plåstras om varannan dag.

Och nu ... bara jag bloggat klart ... ska jag klä om mej ... plocka upp min mamma för att sedan tillsammans gå och lyssna på Lasse Berghagen. En vårkonsertturné som han gör tillsammans med Heléne Nyberg och Thomas Enroth.


Önskar er alla en fin kväll!

KRAM 



Inga kommentarer:

Stugliv

Vi drog ut till min gudmors och hennes mans sommarstuga på fredag för att njuta av stugliv, båtliv och skärgården ... och självklart a...