Ska man vara på TV ...




Ska man vara med i TV så måste man lite snygga till sig .. eller hur! Därav dagens selfie i nyfixad frilla. 

Det är nästa tisdag det gäller. Tar tåget till Helsingfors för att vara med då man bandar in ett avsnitt av Efter Nio. Är inte helt hundra .. men tror att avsnittet som jag är med i kommer på Yle Fem på torsdag 28.4 kl 21.00.

Nervositeten fladdrar lite i mej ... det måste jag medge.






Men tillbaka till dagens selfie. Är bara så nöjd med resultatet. Satte slingor som jag inte haft på många år. 

En spänd plasthatt på huvudet ... sedan en känsla som om en fågel satt och pickade mej i huvudet i drygt en halv timme då hårstrån för slingor drogs ut ... ser sedan ut som en okammad lejonhane  ... förvandlas till Smurfina då slingorna ska färgas ... sedan är det en stark Star Treks känsla när jag sitter i värme ... trodde jag skulle se ut som Allan (ur Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann) för då hatten drogs bort kändes som om allt mitt hår blev kvar i plasthatten. 

Men nej så blidde det inte :) 

Utan så här fin är min lejonman nu. 

Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...