Blommor, blommor och blommor




Så här såg det ut i lördags då jag kom hem från Hagalandet med alla sommarblommor.
Vem behöver en cabriolet när jag man har en sådan här fin sommarbil :)

Och någon doftgran hängande i spegeln behöver man inte heller ... ni kan inte ens föreställa er doften i min bil ... den var helt ljuvlig!

De två stora rottingkorgarna hade jag fastspända på baksätet med bilbälten ... trygg hemresa.






Mycket att göra så här inför studenten. Så medan mangeln mangla på ... så att alla linnedukar är perfekta ...hade jag någon minut tid att snabbt knäppa några bilder på verandan. Så nu kan vi se lite närmare på vad för blommor jag valt. 






Gammalt ska ha gammalt. Så den gamla ... nästan fallfärdiga tunnan ...skulle absolut fyllas med Mårbackapelargoner ... i mina ögon pelargonernas pelargon.

Den ljusa rosa färgen lämpar sej helt super fint till den gamla trätunnan.
Nu har jag inte plantera direkt i tunnan ... för då skulle nog alla mylla rinna ut.
Nej, inuti tunnan har jag ett jätte stort brunt ämbar. Så när hösten kommer och säsongen är slut får dessa sötingar flytta tillbaka till Hagalandet för att där ta in på deras blomsterhotell. På så sätt så växer mina pelargoner ... och för varje år blir dom bara större, och större och större  ... och finare och lyxigare.
Just så som jag vill ha det!






Hagalandet hade även ett bra tips till mej på hur jag  enkelt skulle få till en lite lyxigare känsla på veranda. Förslag var en typ av "blompelare" vid varje stolpe. 

Och "blompelarna" är komponerade av höga och ganska smala rottingkorgar som fyllts med vita hängpetunior. För vet ni vad ... man kan göra så mycket mera av alla blomamplar än vad man kan föreställa sig. Dom behöver inte alltid hänga på en krok vid en vägg. 

Dessa två korgar är nog mina favoriter bland med alla mina sommarblommor.


Ha en fin torsdag så ses vi snart igen!


Inga kommentarer:

Ullanlinna

Knappast först skålen bubbel på Ullanlinna :)  ... men första i denna lokal för våran kronprinsessa. Igår var det invigning så nä...