Firat födelsedagsbarn




Han väcker mej lite före sju varje morgon ... för då är han hungrig, sällskapssjuk och kissnödig. Nu menar jag inte han jag är gift med utan den nya söta familjemedlemmen Otto.

Så när man även på söndag stiger upp kl 0700 så har man gott om tid att förbereda en smarrig frukost. Den här söndagen fira vi min mans sista dag som 43. I och med att morgondagen ... då det är hans riktiga födelsedag ... är familjen splittrad och vi har fullspäckat program i kalendern.






Under min vecka i Sverige träffa jag en massa trevliga typer. Och mellan alla våra diskussioner om jobb, familj och traditioner ... satt vi snart och prata om mat. Det var då jag första gången fick höra om Kaiserschmarren ... som är typ en maträtt som är en blandning av pannkakor och sockerkaka. Så jag har googlat och hitta  ett svenskt recept HÄR. Ett riktigt gott alternativ till de vanliga pannkakorna. 


Igen visar klockan mycket ... så ny ska jag logga ut!
Imorgon är det en lite annorlunda dag i min kalender. Ska först fungera som pressfotograf och sedan mot Åbo på pensionärskaffe då den bästa av dom bästa förmännen ska gå i pension. 


KRAM 


1 kommentar:

A sa...

Tack Bella!

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...