Home sweet home





God morgon alla!

Jag är hemma ... och så skönt att få sova i egen säng ... och krama om gubben. Men det var där lyxet tog slut! Badrumsrenoveringen går jo sakta men säkert framåt ... men det blir tajt med att hinna få allt till studenten. Så innan badrummet är fixat kan jag inte börja med någon värre städning. Får väl skippa storstädningen och istället satsa på en massa bubbel till gästerna så dom inte hinner kolla omkring så mycket. Bra plan?






Nej så farligt är inte livet här hemma. Älskar att kunna tassa ut på morgonen i bara badrock och plocka färska örter till min smörgås. 

Och om har tagit bra hand om mitt växthus medan jag var på resa.






Dagens program ... förutom mina date med tvättmaskien med 1½ h mellanrum ... är att åka till Hagalandet. Med bara två veckor kvar till studenten så börjar det vara dags att fixa resten av alla blommor som ska pryda gården. 




Och helt passligt så har dom ...PLANTERINGSVECKOSLUT. 
Så bara att ta med dina krukor och amplar ... och plantera bekvämt hos dom! 
Och hej ... dom bjuder på myllan!


Trevlig lördag alla!

Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...