Kristi himmelsfärdsdag




... en röd dag som ger oss ledigt! En ledig dag som jag tacksamt tar emot. Och att vädret är helt super gör inte saken sämre.

Mycket som skulle göras ...  så jag blev inte i sängen och snarka ... utan steg upp relativt tidigt för att det var en ledig dag.






Trots lång to-do lista ... så tog jag mej god tid på att njuta av min frukost. Idag blev det bland annat en jordgubbs smörgås med en sås gjord på citronmeliss. 


GRÖN CITRON SÅS

1 kruka citronmeliss
½ burk smetana
lite honung

Mixa ihop till en slät sås som du sedan kan ringla över jordgubbarna. 






Sen har jag jobbat på hela dagen. Storstädat verandan ... fönster tvätt, tvättat möblerna och skurat golvet. Solterassen fick även den en skurning. Mitt söta lilla växthus har även det fått fönstertvätt och där har jag också skurat både golv, väggar och tak. Alla krukor som finns i detta hushåll har tömts på gammal mylla och tvättats.





Och när allt detta var gjort tyckte jag absolut att jag var värd lite lyx i vardagen.

Imorgon ska jag och lilla Vera på en utfärd. Vi ska åka till Hagalandet för ta oss en titt på sommarblommor. Dom lär även ha en massa djur som Vera säkert kommer att gilla.

I år har jag som plan att ... först titta ... sedan åka hem för att planera ... för att inför studenten åka tillbaka och köpa. Tror att detta är en bra plan. Brukar annars bli sådana där konstiga kombinationer och inköp av blommor som inte alls lämpar sig för det ställe som man köpt dem till. Förstår ni vad jag menar :) 

Ha det gott sås ses vi! 

Har lite bubbligt kvar i kylen så nu ska jag ta och njuta av det.


KRAM


Inga kommentarer:

Farsdag

Farsdag och självklart uppdukat till en mega frukost för familjen.  Bacon och ägg, frukt, olika pålägg, yohurt med kiwi, färskt bröd...