Midsommar på intågande




Resultatet från dagens hundpromenad ... en lien och söt midsommarbukett.
Den lilla buketten gav mej iden att jag idag bra kunde blogga om just kommande midsommar. 





Ifjol fira vi midsommar här i våra hemma knutar. Vi hade ingen midsommarstång fixad ... utan vi nöjde oss med en varsin blomsterkrans ... jag och då den tandlösa Vera.  

I år är vi bortbjudna ut till skärgården ... och enligt tradition så ska nog jag och tösen ... som för övrigt idag har nya fina framtänder ... ha en varsin krans. Så det ska vi fixa på fredag förmiddag. Några syrener bli det nog inte i kransen i år. 




Lovat värdinnan att jag tar med en midsommartårta. För mej finns det bara en sorts midsommartårta ... och det är en sådan med sockerkaksbotten fylld med grädde och jordgubbar. 

Tips på sött med jordgubbar hittar du HÄR





Och så har jag idag blandat Midsommarsnapsen 2016. Starksprit, sherry, mynta, citron och dragon är vad den innehåller. Vi får se vad den kommer att smaka och vad midsommargänget tycker om den.

Annat jag gjort idag ... förutom att jag plockat blomster och blandat snaps. Jo jag har gjort en beteendestilsanalys och imorgon har jag skype date för att få resultatet. Kommer att få det både muntligt och analyserat ... och så får jag ännu en slut rapport. Men mera om testen och vad den är bra till blir det i ett senare skede. Nu ska jag läsa rapporten ... kolla lite in vad jag är för en typ som arbetstagare.

Ha det gott!



Inga kommentarer:

Stugliv

Vi drog ut till min gudmors och hennes mans sommarstuga på fredag för att njuta av stugliv, båtliv och skärgården ... och självklart a...