Sommarlunch




Ifall ni undrar varför vädret är som det är ... så har jag kommit på svaret.
Jag har ju nu några vintersemesterdagar som jag tar ut. Klart att vädret ska matcha min semester ;)

Men helt ärligt .... hade nog tänkt mej något annat att göra så här på eftermiddagarna än sitta inne och små frysa .... brrrr och grrr ... fy F _ N det är kallt. 






Men en sommarlunch har jag njutit av idag. För trots vädret så är det den här årstiden som det blir en och annan nypotatis över från middagen. Och då passar det ju helt perfekt med en .... 






SPANSK OMELETT ... till lunch

lite lök
några små kalla nypotatisar
2 ägg
par msk vatten
salt och peppar

persilja och dragon


Stek först löken lite i smör. Skär potatisen i bitar och lägg sedan med potatisen och stek i några minuter. Vispa ihop ägg, vatten, salt och peppar. Häll äggsmeten över potatisen. Gör lite hål i äggsmeten så att det lösa rinner ner. Servera med persilja och dragon.




Inga kommentarer:

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...