Fest en tisdag




Då man har semester ... kan man bra ställa igång med en liten fest på terrassen en solig tisdag i juli. Jag har haft semester så länge nu att jag på riktigt har lite svårt att hålla koll på datum och veckodagar. En väldigt skön känsla kan jag berätta.






Mina äldre barn har länge önska sig räktårta så det fick bli räktårta igår. 





Och till räktårtan serverades även vattenmelon, färsk ananas, oliver och en grön sallad med bland annat mozzarella.

En skön kväll med goda vänner är alltid trevligt.



Nu ska jag ta och leka trädgårdsmästare. Mina petunior på terrassen är långa och ska klippas ner. Fick tips av Hagalandet att göra så  ... tack för tipset. 
Sen är dom snart igen buskiga och fina ... och ska blommar rikligt på nytt. Lite tar det nog i mitt blomsterhjärta när jag tänker på att skala ner dom. Med med lite gödsling så lär dom förlåta mej :)

Ha en riktigt fin och solig onsdag så ses vi snart igen. 

KRAM






Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...