Hos min syster




Igår var vi i Tenala hela dagen. Först några timmar på Tenaladagen för att sedan ... enligt gammal tradition ... landa hos min syster där det alltid bjuds på mat och dryck. 

Vi får njuta av både bubbel och Sangria. Och här mitt recept på en god Sangria 


VILLA ALÉNS WILD SANGRIA

1 l rödvin
3 dl Fanta Wild Berries
3 dl apelsin juice som har massor av fruktkött
c. 8 dl Sprite
is
citronskivor
apelsinskivor


Blanda alla ingredienser förutom Sprite och låt dem gotta till sej i kylen några timmar.
Häll på Sprite alldeles innan servering.






Och så blev vi bjudna på en sagolikt god italiensk minestronesoppa. Man ... eller åtminstone vi ... äter soppa allt för sällan. Och blir det soppa är det oftas fisksoppa eller korvsoppa. Men den här soppan kommer jag nog att testa göra själv.  Receptet hittar ni HÄR . Till soppan serverades varmt bröd samt olika ostar som dom inhandlat hos den lokala producenten. Och dom var riktigt, riktigt goda!

Nu säger vi hej då till juli. Imorgon redan 1 augusti ... vilket betyder att det inte är många dagar kvar till min födelsedag ... jihuuuu.





Inga kommentarer:

Farsdag

Farsdag och självklart uppdukat till en mega frukost för familjen.  Bacon och ägg, frukt, olika pålägg, yohurt med kiwi, färskt bröd...