Regn, ost och böcker




Hej alla ... ni märker säkert att det inte trillar in inlägg så tätt här på bloggen. 
Orsak ... firar semester och slappar lite både med att släpa med stora kameran på våra utfärder ... och det har inte heller blivit av att fixa fram några nya recept. 

Men nu hoppas jag att det ska bli lite ändring ... har nämligen idag fått en ny telefon med en helt super bra kamera och med ett mega minne. Så nu borde fotona tagna med telefonen ha så bra kvalité att dom går att använda även här på bloggen. 






Jag vad gör man i regnet? Inte blir det så mycket grillas inte ... utan istället dukar vi upp med lite ostar så här på kvällen ... tänder ljus och läser en bra bok. 

Ett tips har jag att dela med mej idag ... har hittat en ny god ost. Inte brie osten som ni ser på bilden här ovan  utan den andra ... den bredvid ... den men prickar. Det är en ekologisk basilika och vitlöksost av märket Herkkutilan Parhaat. En riktigt god en. 





Idag var jag och Vera till vårt bibliotek här i Ekenäs. Hade med en lång lista på böcker jag vill läsa. Några hade dom ... några beställde dom från närliggande bibliotek  ... och två böcker satte dom på sin inköpslista. Vi har ett så bra bibliotek och med en helt super personal!

Ha det gott ... här hos oss blir det nu allsång ikväll igen ♪♫





1 kommentar:

Anonym sa...

Fick?!
För en del tycks jultomten komma flera ggr i året... ;-)

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...