Roadtrip med familjen




Tro det eller ej men igår var hela familjen Alén samlad och inklämda i en bil för att åka till storstan. På agendan fanns allt från kultur till shopping. 

Och nuförtiden så är nog snapchat det som underhåller mej mest och bäst  ;)






Första hållplatsen var Forum Box. Och vill du veta mera om stället så hittar du info HÄR






Och varför vi tyckte att det var värt ett besök är nog för att vår lilla sessa hade en liten del med i själva utställningen. Hon figurer i videon  ... The Future Must Be Destroyed Yesterday 3 och även i en skapelse som hon varit med och bygga.






Och nu kan vi också bocka av torgkaffe från  sommarens ToDo-lista.






Men dom här blommorna vill man ju ännu inte se. Ta mej nu inte fel ... älskar solrosor  men dessa blommor betyder att sommaren börjar närma sig slutet. Och det vill jag inte. Nog för att jag ännu har två hela veckor semester kvar :)






Efter både mat och shopping blev det fika. Och där var både jag och Fanny snabba med att välja ställe. Vi hade både siktat in oss på Magnum Helsinki.

Bästa överraskningen var att dom även servera champagne. Vad mer behöver man för att få en god fixa?






Och glassen ... den var verkligen god!
Riktigt rolig att själv få komponera ihop sin egna glass. 





Och här några av mina shopping fynd. Dessa två klänningar fynda jag på Zara. Och dom kommer att bli helt perfekta till kommande solsemesterresa!






Och så köpte jag en selfi-pinne :)

Skål för det och för att det är fredag!




1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh den randiga klänningen! Precis en sån där skön sommarklänning man nästan kan bo i.
/Rebecca

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...