En del av förrätten




Igår var det cykelmiddag som gällde. Cykelmiddag är verkligen en jätte roligt grej. Man är liksom en massa människor som cyklar till varandra och äter förrätten, varmrätt och dessert på olika adresser hemma hos folk. Det man vet cirka en vecka innan är vilken rätt man ska bjuda på och för hur många.  Och sen får man under kvällens lopp öppna kuvert ett viss klockslag och då får man info om var man ska äta rätterna. Lite svårt att så här snabbt förklara ... men googla så hittar du säkert både regler och en lite bättre förklaring. 






Vi hade som uppgift att fixa förrätt. Så här ser ni en del av förrätten. 

BRUSCHETTA

rostad bruschetta
bredbar getost 
fikonmarmelad
blåbär






Och dom här godingarna kan man äta lite när som helst.

Återkommer med vad vi till bjöd på när jag har lite mera ork i kroppen. Men nu blir det nog soffan, godis och en film ... tog på att cykla ;) 


Skön söndag till er alla!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Skulle vilja baka din Mustig äppelkaka/ 20.8.2011. Men receptet är för en rund form. Har bakat kakan många ggr, men nu skulle jag vilja baka kakan på plåt/långpanna. Kan du tipsa hur mycket jag skall dubbla receptet, för att det skall räcka för en plåt?
Kakan är mycket god!!!
Mvh Maria

Bella sa...

Om det är en stor och djup plåt och du vill ha samma höjd tror jag att du måste ta receptet 2,5 gånger. Berätta gärna hur slutresultat blev :) H. Bella

Anonym sa...

Hej.
Kakan blev bra med enkelsats. Halverade gräddnings tiden till ca. 30 min. Men tyckte kakan blev mera torr och smulig lagad på plåt.
Hälsn. Maria

Bella sa...

Hej Maria ... Ok. Det var lite därför jag tyckte att man borde dubbla på mängden för att just få det saftiga. En rund form har ju en viss storlek på botten och en plåt är ju ju dubbelt så stor ... därav dubbelsats. Blev själv nu sugen på att testa ... så jag återkommer ;) h. Bella

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...