Det är nu ...



Här några rader från talet till studenterna jag höll i våras ... några rader som förklara dagen ganska så bra.
  
... som träden minskar produktionen av klorofyll 
 och luftens fuktighet ändras ...  
när regnet inte mera doftar sommar utan vått, fuktigt och höst.
Någon av er skaffar en ny glansig väska ... och börjar sina högskolestudier .. medan andra trycker på pausknappen och tar ett mellanår.  






Hon ... min kronprinsessa ♥ ... ska ut i den stora världen och bli helt snuskigt rik. Och som jag sa vid studenten är det fråga om att bli rik på vänner och på upplevelser!


Och idag ... på vägen hem från flygfältet ... var sikten inte så bra då jag körde ... i och med att det var en hel del tårar som skymde sikten. Vet inte när jag senast väntat på julen som jag nu gör ... för då är det planerat att hon ska flyga hem.

Nedräkningen till julen har officiellt börjat i Villa Alén! 
Om jag redan nu börjar dricka glögg om kvällarna ... kommer julen snabbare då?



Inga kommentarer:

Farsdag

Farsdag och självklart uppdukat till en mega frukost för familjen.  Bacon och ägg, frukt, olika pålägg, yohurt med kiwi, färskt bröd...