Dukningen




Passa på att ta några bilder från dukning  ... innan gästerna anlände ... då vi hade cykelmiddag. Om vi börjar med blommorna. Valde tre likadana solrosbuketter då jag besökte min blomsteraffär.  En bukett till mej ;) ... en bukett till varmrätts värdinna och en till värdinnan som vi skulle bjuda oss på dessert. Vem värdinnorna var visste jag ju inte före just en halv timme innan vi skulle vara där. Men tänkte lite så att ... vem gillar inte en pigg solros den här tiden på året ... då man ännu inte blivit utled på dem.

Och i och med att vi ... som sagt ...  hade förrätten kunde jag fint "låna" blommorna vid vår dukning  ... nytta med nöje!






Soligt och varmt var det i lördags ... så vi valde att duka ute. 

Tabletterna på bordet är DIY. Det är vanlig tapet som jag skurit till. Olika tapeter ... men i matchande mönster och färg fungerar fint. Ingen tvätt och strykning behövs ... utan dessa är bara att slänga bort efter festen. 






Då man dukar ute så måste man tänka på att duka så att servetterna inte flyger i väg. 
Det här är både en snygg och enkel vikning. Hur hittar ni HÄR 





Och så här såg det ut innan mat, vin och champagnekylaren dukats fram.


Trevlig fredag till er alla!
Här hos oss är det pizzaperjantai som gäller.







Inga kommentarer:

Ullanlinna

Knappast först skålen bubbel på Ullanlinna :)  ... men första i denna lokal för våran kronprinsessa. Igår var det invigning så nä...