Skön morgon

 
 
 
Tisdag betyder skön morgon för mej. Fördelen med att ha en liten tös i skolan är att man har rätt att lite anpassa sina tider efter den lilla skolflickan. Och på tisdagar börjar hon 9 ...  så då börjar även jag klockan 9.
 
Och vad skönt det är  med en extra timme på morgonen ... åtminstone för en sådan som jag som absolut inte är någon morgonmänniska.
 
 

 
 
 
Så idag njöt jag av min frukost ...  som bland annat bestod av marinerad avokado .. och läste nyaste finska Elle. Och ni som känner mej lite bättre kan se på en av bilderna här ovan ... att där är ju min kusin Eva. Ett riktigt bra tre sidors reportage om Eva och hennes tankar kring mode och kläder.
 
 
 
 
MARINERAD AVOKADO
 
en mogen avokado
 
marinad:
2-3 msk god olivolja
1 msk soja
lite citron
flingsalt
svartpeppar
 
Dela avokadon och lägg på tallrik. Häll över marinaden och låt stå i kylen över natten.
 
 
 
 
 
Och bara jag läst klart min tidning så ska den postas till Fanny för det är nämligen tack vare Eva som hon nu befinner sig i Florida.
 
Ha nu en fin tisdag .. själv ska jag  till Köttkontrollen på trerättersmiddag och lämna den övriga familjen hemma med potatis och korvsås.
 
Livet är orättvist ibland ;)
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...