Svart .. mera än en färg




Är sugen på att införskaffa en ny klocka nu till hösten. Insåg nämligen för någon dag sedan att jag saknar en svart klocka. En hel svart ... allt från själv uret till rem.

När jag träffar människor ...  så måste jag medge att bland de första jag kollar in är om de har en klocka. Och om dom har en ... så hurdan är den. En klocka säger nämligen ganska mycket om bäraren. Är det en sportklocka ... en klassisk .... en modern ... en dyr?






Några viktiga grundregler finns som jag försöker följa:

1. Försök alltid hålla mig till en färg på allt skinn/läder i min outfit.
2. Tänker på att matcha klockans och outfitens formalitet ... sport, vardag, fest ...
3. Försöker även hålla mig till en färg på all metall


Så när jag tänker skaffa mig en ny klocka tar jag god tid på mej. Nu ska jag hitta en snygg helsvart klocka som matchar min personlighet ... och min budget. Hitta denna hemsida med en massa fina klockor som verkligen tilltalar mej. Så nu är det bara att söka välja och vraka bland alla dessa godingar.


Så nu vet ni vad jag gör idag ... trevlig söndag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

o vad säger det om personen om man INTE har klocka???

Bella sa...

... kanske att man är en till 110% telefonmänniska :)
Min tolkning! h. Bella

Bella sa...

... kanske att man är en till 110% telefonmänniska :)
Min tolkning! h. Bella

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...