HAPPY HALLOWEEN





Somliga åker till New York för att fira halloween ... medan andra stannar hemma och gör det bästa av kvällen. 

Och det är bland annat Vera och jag som stannat hemma ... medan det är familjens tredje tös som åkt till New York över helgen. Fanny  är nu då 19 när hon gör den resan ... medan hennes mamma (jag) har den resan inplanerad då jag fyller 50. Lite olika där (fniss).






Får jag presentera den stympade och ursnygga familjen Alén.

Som sagt så är en i New York och den "förlorade sonen" kände inte riktigt för att ställa upp på detta familjeporträtt (kas kumma).






Fredag och halloween till all ära så inledde vi helgfirande med en drink. En lite spooky sådan. Jag blandade nämligen till en Black velvet. 







BLACK VELVET DRINK 

½ glaset mörk öl 
½ glaset champagne 

Normalt gör man denna drink med Guinness öl men jag valde att göra en Black Velvet med en Bella tvist. Valde nämligen en öl med choklad smak istället för Guinness.
Vilket visade sig vara ett riktigt mumsigt val. 






Häll upp lika delar öl och champagne i en champagneflöjt. Kom ihåg att ta en sked till hjälp då det är champagnens tur ... på så sätt får den fina fördelningen i glaset.



HAPPY HALLOWEEN helg till er alla




Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...