Rosa




Firat fredagskväll ...  och vem blir inte glad av rosa rosor och kall rosé ♥
Och båda har jag köpt helt själv ... BRA JAG!

Brukar dock ... när jag köpt blommor ... säga tack till min man när jag kommer hem. Varför? ... jo för att han precis då när jag går förbi blommorna sänder mej ett telepatiskt meddelande "Kära fru ♥ du är så värd en fin bukett blommor idag, puss din man".

Detta ni ... detta är äkta kärlek mellan man och fru (fniss).







Vinet plocka jag med mej hem då jag senast var till Hesa. Passade nämligen på att besöka nya flaggskeppsbutik Arkadi. Gillar man Akademiska bokhandeln och gillar man Delikatessen på Stocka ... ja då ... gör man som jag ... älskar denna butik.

Butiken tillhandahåller det bredaste Alkosortimentet och erbjuder helt ypperlig kundservice. 

Butiken är i två våningar och indelad i flera olika produktvärldar. Världar där man möts av en miljö som är typisk för en viss produkt och samtidigt får lära känna varan bättre. Och det bästa ... Arkadia har en specialavdelning med ett stort sortiment av både mousserande viner och champagne.

Det var här jag hitta vårt fredags vine på en av hyllorna ... ett vin som jag vet att annars här i vår lilla stad är beställningsvara. 








Under oktober färgas social media i rosa ... så även denna blogg ♥
Jag köpte idag ett super sött rosa armband ... Together Fightigng Breast Cancer från Lindex.  






Detta var mitt lilla sätt att stöda bröstcancer. 

Bröstcancer berör oss alla  ... för den jäveln ser ingen skillnad i om man är ung eller gamma, rik eller fattig , snäll eller elak.  Cancer kan drabba vem som helst.


KRAM till er alla




Inga kommentarer:

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...