tisdag 25 oktober 2016

SOFFA

 
 



Att välja ny soffa ... är ett möbelinköp då hela familjen är med och tycker till ...  ett möbel då alla högt ropar ut sin åsikt om hur den ska se ut och och hur stor och mjuk den ska vara. 

Kan man ha en för stor och mjuk soffa i ett tv-rum?

Det är vårt tv-rum igen som ska förvandlas till tv-rum. Det har nu en ganska lång tid fungerat som gästrum. Men nu är nog behovet av ett tv-rum större än ett gästrum. 

Norsborg soffan (bilden här ovan)  gillar gubben och sonen. En stor sak vart alla ryms fint. Men jag får kanske lite känslan av att hela rummet sen bara är en stor soffa.






Butiken är liksom redan vald. Jo det blir en Ikea soffa ... prisvärt och bra med tanke på att hushållet är fyllt med hundar, ungar och vindrickande föräldrar. 

Alternativ 2 är en Ektorp soffa ... och då har jag fastnat för denna modell och i denna ljusblå färg. Den är både mjuk och gosig  ... men känns lite som om alla i hela Finland har en sådan soffa. 






Mitt hjärta klappar för Stocksund ... o just en soffa och en stor divan.
Här gillar jag formen och det stilrena. Det manliga könet i hushållet har lite svårt att föreställa sig att man kan ligga skönt i dessa. Alltså borde vi boka en Ikea tur ... enbart för testning av hur det går att ligga i dessa olika soffor.






Jag lekte lite med tanke att bara införskaffa två stor fåtöljer ... en till han och en till mej. Men då tyckte han ♥ att inte är vi ännu så gamla (fniss).

Men visst är dessa två gula helt härligt tjusiga . Skulle absolut pigga upp en mörk höstdag som denna vi har idag. 

Som sagt ... vi ligger ännu i startgropen gällande soffaköp. Så har du något bra tips på butik/soffa du tror skulle passa så  TACK så här i förhand. 

Alla bilder hittade på Ikeas hemsida




KRAM 





1 kommentar:

Jenny Sjöström sa...

Vi köpte en vit Norsborgs hörnsoffa när den just hade kommit till försäljning förra hösten. Inte ens min kompis som jobbar på Ikea kunde då ännu säga om den var prisvärd. Här kommer min recension ett år senare; Den blir ganska lätt smutsig, men efter ett varv i tvättmaskinen är den som ny igen. Jag gillar att den är rymlig och mysig, men ändå rätt enkel och stilren. Den är också ganska bekväm att sova på, ifall ni fortsättningsvis inkvarterar gäster i rummet.
Min uppfattning är att Norsborgssoffan håller formen lite bättre än Ektorp som lätt pösar ihop. Men då föredrar jag hårdare soffor framom allt för mjuka.
Summa summarum, jag rekommenderar Norsborg :)