Att hålla upp fasaden



En undersökning ... gjord av Barclaycard ...  visar att 1 av 3 ljuger på sociala medier, då framförallt på Twitter och Facebook. 39 % av de som deltog i undersökningen känner att pressen över att ha ett intressant liv är väldigt stor och att deras liv känns alldeles för tråkigt och trist när de jämför med sina vänner. 

Att då ljuga om sitt liv inom de sociala medierna får de sitt liv att låta mer intressant och spännande och blir då samtidigt bekräftade av sin omgivning. Undersökningen visar även att mer än 40 procent känner en avundsjuka när de ser sina vänners positiva statusuppdateringar. 

Varför har detta problem uppstått idag, varför väljer vi att hålla en fasad mot vår omvärld? Vad är det som vi är rädda för att visa?


Gillade du den kursiverade början? Jag åtminstone fastnade för den då jag läste den första gången. Det är ett utdrag ut en uppsats jag landade på helt oplanerat. Hela uppsatsen hittar du HÄR

Vad tycker du om dessa fasader som målas upp? Bra eller dålig att enbart dela med sig av det goda som livet bjuder på? 


Men det här är jag ... och jo vi äter och dricker allt som läggs upp på bloggen!
Lever absolut inget lyxliv ... har bara valt att inte skriva om allt SKIT .. som även händer i mitt liv ... här på bloggen. Har valt att inte spy galla på bloggen ...  utan istället sprida tips på hur man enkelt fixa till en lite "lyxigare" vardag.






Så tillbaka till tipsen ...  och det jag gillar att skriva och berätta om. 

Är bara så kär i servetterna jag köpte och tycker att dom passar så himla fin här i vårt kök ... så det fick bli samma servetter även till farsdagsmiddagen. 






Och för att rädda den vita duken från allt för många rödvinsfläckar så har jag ett antikt fat som underlag. Man hittar ju så många fina  ... udda ... exemplar då man besöker olika loppisar.






Varmrätten hann jag inte fotografera. Men det var vitlökspotatis och köttrullader. Riktigt mumsig och gott ... bara man kommer ihåg att låta köttet små koka riktigt länge.

Till dessert blev det tårta i tre våningar!






Jag på riktigt älskar marängtårta ♥
En av de godaste tårtor som finns om man frågor mej.

Förutom maräng så behövs bara jordgubbssylt, banan och vispad grädde.


Ha det gott vänner så ses vi snart igen.  Själv ska jag ta itu med högen ostrykta kläder ... inget lyxliv direkt så inget blogginlägg på kommande. 


KRAMIS



Inga kommentarer:

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...