50 svar ... i brist på annat




Vet inte när jag senast nappat på något sådan här ... men i och med att ni är ganska många nya läsare på bloggen och jag har inget annat för mej ... så passar på att berätta lite om mej själv. Så här mina svar på 50 små konstiga frågor. 


1. Vem litar du på?
Mitt förtroende får man inte så där bara. Har en väninna som vet ALLT om mej och så ett par som vet nästan allt.

2. Var skulle du vilja vara just nu?
Är riktigt nöjd med var jag är och bor idag. Men ibland drömmer jag om att bo i en storstad.

3. Favoritstad?
Åbo och Vasa om vi snackar Finland.

4. Vilket är ditt favoritnummer?

Har alltid haft tur med nummer 4 .. och så här på senare på har nummer 12 även fört tur med sig.

5. Vad var det senaste du åt?
En fil med socker och kanel

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
Orange ... något som syns men inte som skriker.

7. Hur är vädret just nu?
Några grader minus, mörkt och ganska grått

8. Vem var den senaste personen du pratade i telefon med?
Kronprinsessan

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Ögonen

10. Vad har du för skostorlek?
39 eller 40

11. Favorit tv-program?
Kollar inte nästan alls på TV. Designated Survivor kollar jag på via Netflix och så gillar jag en australisk dramaserie som utspelas i början av 1950-talet som heter Hemma igen och den hittar man på Yle Arenan

12. Har du några syskon?
En äldre och en yngre syster. Och jag är ett typiskt 
mellan barn ... en fredsbevarare och noggrann med rättvisa.

 13. Längd?
Hela 173 cm

14. Hårfärg?
brunblond (om den nu finns någon sådan färg)

15. Ögonfärg?
 grågröna (samma med färgfrågan ingen)

16. Använder du kontaktlinser?
Jepp .. ibland .. typ 3-4 gånger i året.

17. Favorithögtid?
Kanske lite julen. Men gillar egentligen alla festligheter som inkluderar god mat, vänner/familj och lediga dagar.

18. Favoritmånad?
Augusti .. kanske för att jag då har födelsedag.

19. Har du gråtit någon gång utan anledning?
 Tror inte det ... fäller inte tårar så där jätte ofta.

20. Vilken var den senaste filmen du såg?
Var på bio för inte så länge sen  .. men nu minns jag inte ens vad det var för film.

21. Favoritdag på året?
4 augusti :)

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?
Vet inte när jag skulle ha frågat någon på dejt. Men tror inte om jag skulle ha problem med det om jag skulle ha en sådan livssituation.

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?
 Nej

24. Kramar eller kyssar?
 Kramar

25. Glass
Choklad

26. Har du tatueringar?
Ja ... två stycken

27. Vad lyssnar du på just nu?
Min familj ... för när jag bloggar har dom typ tusen saker att berätta eller fråga.

28. Är du kär i någon kändis?
Nå helt säkert någon gång i mitt liv ... kan bara inte minnas vem.

29. Vilka böcker läser du just nu?
En bok av Ian McEwan ... kommer inte ihåg vad den heter och är för lat för att gå till sovrummet och kolla. Återkommer.

30. Piercingar?
Nej

31. Favoritfilm?
Top Gun och The Proposal

32. Favoritsport?
Ingen riktig sportig typ så har nog ingen favorit sport.


33. Vad gör du just nu?
Funderar över vad jag egentligen tycker om :)

34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn?
Saltade

35. Hundar eller katter?
Absolut HUNDAR!

36. Favoritblomma?
Varje årstid har sin blomma och har väldigt svårt att bara välja en.

37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra?
Jepp

38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet?
 Nej

39. Har du älskat någon någon gång?
Det är nog han jag nuförtiden bor med ♥

40. Vem vill du träffa just nu?
Har så gott som alla min kära i närhet så ...

41. Är du fortfarande vän med folk från skolan?
Jo några utvalda har blivit kvar i mitt liv.

42. Hur imponerar man på dig om man är kille?
Ge mig 100% uppmärksamhet

43. Gillar du att flyga flygplan?
Har inget emot det

44. Höger- eller vänsterhänt?
Höger

45. Hur många kuddar sover du med?
Två. En platt och en fluffig. Och den fluffiga är som oftast på golvet när jag vaknar.

46. Saknar du någon?
 Inte mera ... kronprinsessan har kommit hem

47. Lyssnar på radio?
typ hela tiden .. på morgonen, på jobbet, i bilen, hemma

48. Vad köpte du senast?
Om man inte räknar med köp av mat till kylskåpet och alla julklappar till nära och kära .. utan något till mej själv så var det nog paljettbyxor.

49. Vilken är din favoritefterrätt?
Creme brule!

50. Vilken är din favorit julsång?

Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You
Så nu känner ni mej lite mera. Men är det något ni ännu undrar över så är det bara att fråga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Paljettbyxorna kan du väl ägna ett inlägg åt! Härliga säkert! :)

Anonym sa...

Paljettbyxor låter härligt! Ett inlägg i bloggen om dom? :)

Anonym sa...

Oj min kommentar kom på dubbelt... och anonymt dessutom :) Jag ger mig till känna :) Lusse

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...