Backstage med stjärnorna på Hagalandet!




Hej alla ... börjar ni ha julstämning redan? Kan informera er om att jag har helt sjukt mycket nu i skrivande stund. Stort tack till det går nog till dagens besök på Hagalandet 

Hagalandet har nämligen öppnat inför julsäsongen ... och har nu huset fullt av härliga julblommor!







I somras hade jag mina ytterkrukor till Hagalandet för att fyllas med sommarblommor och var bara så super nöjd med resultatet att jag absolut ville göra samma nu till julen. 

Det här gången släppte dom mej inte så enkelt undan  ... fniss på det ... utan jag "var tvungen" att rulla upp ärmarna och få mylla under naglarna. Men vad härligt att få komponera sitt egna jularrangemang.  Finns ju bara så mycket fina julblommor att välja mellan. Nu hade jag valt en lite större vinkylare som "kruka". Tyvärr inte min utan kronprinsessans som jag lånat. 

Jag hade lite blogg fördel i och med att jag fick fixa min egna helt själv. Men har du någon fin kruka, skål eller något annat som du gillar som du skulle villa fylla med julblommor så är det bara att ta "krukan" med och söka er till Hagalandet så fyller dom den åt dej. 






Men har du ingen egen skål du vill fylla ...  så finns det massvis med färdiga arrangemang i helt ljuvliga korgar och krukor. Bara att beundra, välja, vraka och sedan ta med hem. 

Men så här fin blev mitt arrangemang ... kallar det Svulstig elegans :)
Det blev en maffig uppsättning gjord av vit julstjärna, julros, doftande vita hyacinter, murgröna, hemliga paket och en fin rosett som pricken på allt. 






Och allt mitt arbete skedde under övervakning. 






Och förutom det fina jularrangemanget  ... som jag är så super stolt över ... så införskaffade jag även några andra julblommor. 

Har ni exempelvis gjort bekantskap med en rumsgran. Läst och sett mycket om den .. men detta blir min första. Gillar utseende... så där skandinaviskt minimalistisk. Perfekt om man inte vill ta in en stor gran ... utan bara ha något litet men ändå äkta vara. 


Men som jag skrev om sommarblommorna så är det nog bästa att besöka stället själv för att insupa stämningen ... och för att kolla in haven av julblommor. 
Klassiskt röda julstjärnor, flickigt rosa, tufft randiga ... eller som jag i år inspirerades av de vita.

Men nu får ni vila ögat några dagar på dessa bilder ... för jag loggar nu ut för att tillbringa en helg med brudarna  ... mina Partners In Crime ♥


Så trevlig helg till er alla och ... 
KRAM


Inga kommentarer:

Finner inga ord ...

... och vet inte ens hur jag här på bloggen skulle kunna uttrycka mej gällande den tragiska händelsen som hänt i Ekenäs. Den berörd...