Glöggmingel




Ljusen tända och allt klart för glöggmingel. Glöggmingel är helt perfekt då man vill bjuda hem många goda vänner så här innan jul. 

Bordsduken är av Vallilas tyg Lumi som jag sytt upp till duk. Bordsdekorationen bestod av en rosenbukett på vita rosor och olika ljusstakar i glas och metall. 

Det är nog den här tiden som jag verkligen är en stor konsument av stearinljus.






Och när det är mingel så är det buffébord som gäller. Serveringen bestod av små pajer, saltiga små smörgåsar, ostar, nötter, frukt och kex.

Några nyheter med bland det saltiga och söta .. men till dom återkommer jag. 






Avslutnings vis en bild på gårdagens outfit ... de omtalade paljettbyxorna.  Paljettbyxorna är  i flitig användning för jag tycker verkligen att det är nu det är högsäsong för glitter och paljetter.

Nu loggar jag ut och drar på mej ett par lite varmare byxor ... för klockan 18.00 ska vi vara på Raseborgs slottsruine. Det är "Julfred i borgen" där även Finlands lucia medverkar. Blir helt säkert stämningsfullt och fint.


Varma kramar så här på fjärde advent till er.

Ses imorgon ... då blir det mera om en julig marängtårta.


♥ 


1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt! Din blåvita såssnipa är FÖR härlig! Byxorna glammiga 😊 Tycker mig se en glaslykta också på ditt bord som jag jagat eftersom en gått sönder hos mig.... borde ge köpanbud på den...😅 Lusse

Farsdag

Farsdag och självklart uppdukat till en mega frukost för familjen.  Bacon och ägg, frukt, olika pålägg, yohurt med kiwi, färskt bröd...