Julblommor är ett måste




Gud vad jag ska skämma bort er ... kära läsare ... när jag har julledigt!
Jag lovar och svär ... by the book ...  att jag ska uppdatera bloggen betydligt oftare då jag har min vinterledighet. Inte så enkelt att vara hobbybloggare. Man har noll dagsljus  ... den här årstiden ... då man äntligen kommit hem från jobbet.






Idag har vi tagit in julgranen och så har jag fixat inför morgonens glöggmingel. Imorgon på förmiddagen blir det städning och så ska det julpyntas innan gästerna anländer. 

Julblommorna har jag ju redan fixat. Tänk att det är redan är en vecka sedan jag var till Hagalandet och gjorde min egna julplantering och valde årets julblommor. 
Helt otroligt vad tiden går fort ju äldre man blir.

När vi nu snackar julblommor ... kan jag passa på att berätta att Hagalandet har öppet vardagar 8-19 och på veckoslut 9-18.

Förstår om man inte gillar tomtar och allmänt julpynt ... men anser att en julblomma bör varje hushåll ha. 






Nu ... lägger jag mej i soffan ... med ett glas rött ...  och kramar om gubben.
Och imorgon ska kameran vara framme när det är glöggmingel ... trots att det är mörkt ute ... har jag bestämt. 



Skön kväll till er ... så ses vi snart igen!


KRAM






Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...