Juldukningen 2016




Nämen jestas vad jag har ätit denna julhelg. Känns som om jag inte gjort något annat än suttit vid vårt matbord från tidiga morgonen till in på småtimmarna. Och har jag inte suttit vid matbordet har mina steg sökt sig ganska systematiskt mot godisbordet som vi har uppdukat vardagsrummet. 






Äpplena vi fixat med Vera prydde självklart middagsbordet. Och med bland med äpplena hade jag enkvistar i små vaser. 







Årets sittplacering förverkligades genom att trycka namnen på servetterna. 







En av mina julklapppar var världens skönaste morgonrock av märket Ralf Lauren. Så himla skön så jag har absolut inga problem med julmys denna jul. Vardagen kan dock vålla problem ... Ok att ha den till jobbet :)






Och som jag tidigare konstatera så passar champagne till så gott som allt ... även som dryck till julmat. 







Här hos oss fortsätter julfirandet och julmyset. Idag starta vi annandag jul med julbastu. Bastun är äntligen klar och det kändes riktigt skönt att få bada bastu igen. Trodde det inte ... men lite har jag saknat den. Och nu då den är klar så ska jag absolut under jullovet passa på att ta några bilder så jag kan visa er hur fin den blev.


Men nu blir det soffan, godis och och seriemaraton.

Ha nu en riktigt skön fortsatt jul









Inga kommentarer:

Ullanlinna

Knappast först skålen bubbel på Ullanlinna :)  ... men första i denna lokal för våran kronprinsessa. Igår var det invigning så nä...