måndag 5 december 2016

Lite jul alla dagar




Vi läser ett kapitel varje dag ... ända fram till julafton. En härlig stund som vi båda ser framemot. 

Var lite sent ute med att beställa ... för att hinna få den i bokformat ... eller rättare sagt så visste jag inte ens att det existerade en adventsbok förrän den 2 december.  Men genast då jag hörde om boken så köpte jag den i digitalform. Och sen hade jag den i min telefon bara någon minut efter beställning. Så jo du hinner ännu klicka hem.






Men snön då? Saknar verkligen vita fina vinterlandskp. Saknar att kunna vara ute och laga snögubbe ... slänga mej i snön och laga en stor fet snö ängel. Ett så väldigt otrevligt väder vi har idag ... så jag passa på att pigga upp morgonen med en liten mini snögubbe istället.


Men skönt med en ledig dag. Lilla Vera är snorig och febrig ... så hon fick stanna hemma från skolan. Trots ledig dag så var jag tidigt uppe ... så jag har redan fått en massa gjort. Veras rum blev ommöblerat och julstädat, rena lakan i samtliga sängar och storhandlat mat. Nu en snabb lunch för att sedan pusta ut en stund på soffan.

Jo det är party-kväll idag trots månad.


XOXO





Inga kommentarer: