Att vara förälskad ...




Tadaaaaa ... vårt badrum ♥

Bara älskar det rummet. Allt förnyades ... och är så himla nöjd med alla val och lösningar vi gjort under renoveringen. Mitt tips är att snåla inte  ... utan investera i ditt badrum så kommer du att vara nöjd med det längre. 





Då vi börja renoveringen så utgick jag ifrån golvet jag hade valt. Jag bara föll pladask då jag såg det första gången. Kanske inte det billigaste alternativet ... men som sagt har man förälskat sig i något har man väldigt svårt att se andra lösningar.  Så när golvet var bestämt gjordes alla andra beslut utifrån att det skulle passa golvet. 






Tidigare hade vi bara ett stort badrumsskåp och en stor spegel. Något som visat sig som ett litet problem då man ändå är fem personer i familjen. Så vi valde att lösa problemet med två stora speglar och två badrumsskåp. Jag tyckte att det inte behövdes en lavoar på min sida utan var mera i behov av avställningsyta för parfymer, smycken och annat man behöver. Så istället för lavoar blev det en maffig vit stenskiva.


Och som ni kan se ... via en av speglarna ... har vi löst handduks förvaringen med att ha en hylla högt upp vid taket. 






Den gamla vävstolsbänken har fått små gummitassar under benen så den ska klara av lite vatten på golvet. I korgen finns fön och locktång och så en hög med handdukar så man direkt kan ta en ren då man kommer från duschen.






Ingen extra styling inför detta inlägg utan så här är det på riktigt ... fyllda tvättkorgar. Känns som om jag aldrig får dem båda tömda samtidigt. 






Vårt badrum är format som ett L så att dusch delen är inne i ett hörn. På så sätt blir inte golvet alls vått någon annanstans. Och på detta sätt så slipper man även alla duschdraperi och duschväggar som är så jäkligt svåra att hålla rena. 

Och för att allt inte skulle bli vitt, vitt och vitt så valde vi en svart dörr till bastun som kontrast. 

(och jo jag biter mej ofta i underläppen när jag ska ta en bild .. fniss) 






Och för att  när man öppnar den svarta glasdörren möts man av en mörk/svart bastu.
Nu visar inte denna bild riktigt den rätta färgen. Så här ljust är det inte på riktigt i bastun. Det är bara några små spottar i taket och så en ovanför bastuugnen som lyser upp. Allt är svart. Vi har ju vedeldad bastu så en del av väggarna är murade ... därav kakel på väggen och inte enbart bastupanel.






Förutom golvet så insisterade jag på en dusch där man får den där känslan av att man står ute i regnet. Inte den billigaste lösningen igen ... men absolut värt varje slant.






Korgen för wc-papper är antik .. men om det är något annat du undrar över gällande material vi valt så är det bara att fråga. 


Nu ska här fixas mat och eldas i kakelugnen ... för tusan vad det är kallt. Blir kanske även att bada bastu idag IGEN för att få upp värmen. Vi badar bastu typ varje dag nuförtiden.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Taklister?

Bella sa...

Beställda och kommer snart. Tänkte skriva om det men tänkte att man inte ser :)

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...