Fredagsvepet

 
 

Hej du efterlängtade fredag!
 
Hoppas ni inte varit jätte oroliga (fniss). Det har inte hänt mej något ... jag har inte blivit uppslukad av jorden ... har bara haft fullt upp alla kvällar med att boka och planera kommande resa till Florida. Dit är ännu någon vecka ... men man vill ju ha hotellen bokade och lite planerat. Så vet ni något man inte bör missa då man besöker Florida så kom gärna med tips.
 


 
 
 
Kärt barn har många. Och den här filuren ...  som vi vanligtvis kallar Otto ... har verkligen många, många namn. Vissa av namnen är söta, mysiga och härliga ... namn som passar till bilden här ovan. Men sen har vi också namn som man inte ens kan stava till :)
Vår söta lilla älskling älskar nämligen allt som heter roskis. Och den här fiffiga cirkushunden vet exakt hur man får upp skåpdörrar. Så är vi inte hemma så måste vi ha en pall för köksskåpet ... för annars äter han allt han hittar.

 
 
 
Mitt nyårslöfte var ju att inte handla kläder. Tur så har mitt nyårslöfte inget att göra med att handla annat. För nu har jag hittat helt ljuvliga muggar. Som ni vet så firar vi #FINLAND100  ... och detta gör Arabia med att ge ut muggar i 10 olika mönster. Många fina ... du hittar dem alla HÄR ... men mitt hjärta börja bulta lite extra för Suomen Kukka.  Det här mönstret prydda Arabias produkter under 1941-1956 samt under 1966-1968.
 

 
 
Och så har jag ett svagt hjärta för brickor. Den här brickan (eller det är visst ett ljus fat egentligen) i mässig .. som heter Belevad  hittar man på Ikea för en liten slant. Den kommer absolut att följa med hem nästa gång jag besöker Ikea.
 
 
 
Med detta hoppas jag att ni alla får en riktigt fin helg.
 
 
KRAM till er alla!
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...