tisdag 24 januari 2017

Italiensk vardagsmat!




Då det händer mycket ... planerat och oplanerat i vardagen ... är det a och o att man har allt välplanerat då det gäller maten. 

Det bästa man kan göra är att planera vad man ska äta för många dagar framöver. Och sedan med hjälp av en inköpslista gå och handla allt som behövs. Jag brukar göra så och det visade sig vara ett bra sätt märkte vi under helgen. Min far hamnade nämligen helt oplanerat till Mejlans i början av helgen och jag var med honom något dygn på sjukhuset tills läget var stabilt.

Så det var väldigt enkelt för familjen där hemma att blocka fram recepten och fixa till maten jag hade planerat. Dom är annars lite bortskämda med att det är jag som fixar maten här hemma hos oss. 






Ett annat tips är att fixa så mycket som möjligt av middagen på kvällen innan. Så att det sen enkelt att typ bara koka potatis. 

Igår lagade jag en snabb version av Italienska köttbullar ... här hittar ni det mera avancerade receptet. I den snabba versionen valde jag att lämna bort både mozzarella eller parmesan. Mos och köttbullar passar fint ihop ...  och lägger man c ½ dl riven parmesan i moset så blir den helt perfekt till dessa snabba Italienska köttbullar.


Buon appetito!





Inga kommentarer: