Kastat ut och det blev tomt




Vi var bortbjudna på nyåret och ... så kronprinsessan hade nyårsmiddag hemma hos oss med väninnorna. 

Så i år inleder vi inte med en uppdatering på någon nyårsmiddag ala Bella. Tog en bild på de ursnygga placeringskort hon fixat och planerat helt själv. Stolt mor! Stor gillar så denna idé kommer jag helt säkert själv att använda mej av. 






Jag inleder det nya året och första måndagen med semester ...  vilket betyder lite mera tid för att fixa frukost till barnen. De klassiska amerikanska pannkakor smaksatte jag med  lite kardemumma. En smak som lyfter pannkakorna till nya höjder ... om man fråga mej.







Jag har ju gjort ett nyårslöfte för första halvan av 2017.
Jag ska inte handla något nytt till mej själv då det gäller klädesplagg, skor eller väskor. Undantag för detta nyårslöfte är kommande resa till Florida ... då går jag handla. Och så har jag ju fått köpkort till julklapp som jag anser att jag har rätt att använda mej av. 

Men tanken är att jag själv inte ska vifta med något kort. Har redan en massa kläder ... och tror bestämt att man exempelvis inte behöver mera än 15 vita blusar, 10 blåa jeans och 5 svarta väskor och typ tusen scarfar. 






Men fynda har jag gjort!

Kasta ut granen idag. Och efter att jag möblerat om ... så blev det ett tomt hörn som måste fyllas. Kolla Ikeas hemsida men kände inte för en "ihop limmad" lösning ... så jag slutade mitt surfande och tog istället en hundpromenad.

Stegen drog mej ... helt oplanerat (fniss)  ... till Talsis som är en ANTIIKIN -ja VANHAN TAVARAN ERIKOISLIIKE som finns på min dagliga hundpromenadsrutt. Och där hittade jag det perfekta bordet till ett perfekt pris. Så lycklig över mitt fynd. 

Och som ni kan se så mår mina julblommor ännu bara fint. Så lite jul finns det ännu ... för det är ju så att först "Tjugondag Knut dansas julen ut"



Nu startar vi bloggåret 2017 ... hoppas ni är redo!


KRAM 




1 kommentar:

Hagalandet sa...

Vilket fint bord du hittat till din maffiga julplantering! Bra har du skött om dina julblommor! Gott Nytt År! Kram! Ps.Ett par skor kan man ju behöva eller hur?

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...