Sötpotatis gott




Och så är det plötsligt inte mycket kvar av min semestervecka ... är liksom inne på slutrakan. Har haft det riktigt skönt kan jag berätta. Sovit länge, läst, badat bastu mitt på ljusa dagen, eldat i vedspisen och bara myst.






Frukostarna har varit maffiga, sena och långa. Inte funnits tid ... eller ingen har egentligen var hungrig vid lunchtider ... så ordentlig lunch har vi ibland skippa. 

Kollade idag på lite foton och såg då att jag helt glömt att skriva om en av våra luncher vi hade. Kanske inte den bästa av luncher utan tycker nog kanske att dessa godsaker bättre platsar på ett buffébord eller om man bjuder på tapas.

Men som sagt ... detta var en av de där mera konstiga luncherna under min semestervecka.






Du behöver sötpotatis ... eller batat som dom även kallas ... mogen avocado och knaperstekt bacon.  Skär sötpotatisen i tjocka skivor, olja och salt och grädda sedan i 225 grader i c 20-25 minuter. Dom ska bli mjuka men inte för mjuka. Lägg upp på fat och servera sedan med krossad avocado och knaperstekt bacon.



Imorgon vardag igen .. och den kickar vi igång  med husmanskost. Och så ska allt godis och ohälsosamt rensas undan från vårt synfält.

2017 "nytt liv" och nya möjligheter :)


KRAMIS på er



Kommentarer

Populära inlägg