Hälsningar från västkusten



Godmorgon! 

Klockan är här 06:30 och jag har redan varit vaken en god stund. Här i Florida lever vi  7 timmar efter ... så klockan i Finland  är nu i skrivande stund redan 13:30 det är måndag och de flesta av er är på jobb. 




Vi har redan kommit till Miami Beach ... men tänkte idag som hastigast berätta om St Peterburg Beach på västkusten. Vi starta ju vår resa med att tillbringa två dygn i Orlando och Disney Wold. Men i och med att det finns tusentals bilder och tusentals saker att berätta om det så tänkte jag börja med att berätta om vårt dygn i St Peterburg Beach.





Det var stranden som lockade oss hit.  Nog för att St Petersburg har ett av Floridas mest intressanta museer nämligen världens största samling av Salvador Dalis konst. 






Men den blev nog inte besökt av oss. Den här resan försöker vi göra så ... att alla tycker om allt. Och jag vet att bland annat lilla Vera inte vill byta ut sköna strandtimmar mot ett svettig museum. Inte för att jag tror att mina två andra resenärer heller skulle ha varit så taggade. 






Besöker ni St. Peterburg Beach så är restaurangen Snappers ett måste.
Betjäning var perfekt, personalen jätte trevlig, maten helt underbart utsökt och priset förmånligt i med tanke på matens kvalitet och portionernas storlek. Jag åt exempelvis baconlindade kammusslor och de var de bästa kammusslor jag någonsin ätit.






Invid vårt hotell fanns en rolig strand restaurang  ... The Toasted Moneky





Vi hade inte bokat rum med frukost ... och denna gång visade sig var ett bra val så vi istället kunde njuta av vår frukost på det här stället. 





Och frukosten var jätte god. 





Har nu så gott som alla dagar ätit våfflor eller pancakes till frukost och jag kan bara inte tröttna. Färsk frukt eller färka bär och en massa sirap. Yammy!



,


Sen blev det poolen dag två ... för Vera föredrar att dyka i sött vatten. 





Och så måste jag bara säga att Amerikanarna har gjort ett gott intryck på mej. Jätte trevliga och pratsamma. Så att få någon att ta en bild på familjen visar sig aldrig vara något problem.




Roligt med kappsäck liv .. men ganska tung att så gott som varje natt ha en ny adress. Så mitt tips .. med lite erfarenhet .. är att bo minst två nätter på samma adress. 





Efter några timmar vid poolen laddar vi upp med vägkost inför en 4 timmars bilresa.





Vi lämnar vackra St Pete Beach bakom oss och lägger in Miami Beach i vår GPS.





Over & Out … for now!




Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...