9 års festen




Senaste fredag hade jag den stora äran att delta i Noviums årfest. Novium är studerandekåren vid Novia. Och ifall någon missat så är Yrkeshögskolan Novia mitt 9-16 jobb. Har nu jobbat över 20 år inom utbildning och tycker ännu idag jätte mycket om mitt jobb. 






Ballonger har ju lite blivit min svaghet  ... och igenkänningsfaktor ... så jag tyckte absolut att det satt fint med en 9 då min enhet där jag jobbar uppvaktade jubilaren. 





Och vad är inte mera nice än trevliga arbetskamrater längs med den finlandssvenska kustremsan. Här poserar vi snyggt med Janica inför kvällens fotograf ...  som var ingen annan än Sofia. Så stort tack till Sofia för alla bilder!




Honnörsbordet det var ... och jag tågar in med högskole- och socialpolitiskt ansvariga från Novium. Så under början av kvällen blev det en hel del snack om både studiestöd och politik.




Festen hölls på Hotel Sea Front och vi fick mycket gott att äta.  Som förrätt en krämig soppa gjord på säsongens rotsaker som serverades med en krispig maltkrumble. Och så ett par kalla snapsar inklusive sång. 






Kött eller fisk till varmrätt. Och fiskalternativet var en knaprig stekt lax på grönsaksbädd som serverades med citronmarinerad fänkål.






Avrundar middagen med chokladfondatn med havtornssås och vaniljglass. 






Och alla ser in i kameran :)
... och så var honnörsbordets gäster förevigade!





Och avslutningsvis bildbevis på att personalen vid Novia hade kul!

Kvällen fortsatte långt in på småtimmarna. Kan berätta såpass ..att jag på lördag hade ganska sjuka fötter av allt dansande!

Tack Novium för en fint ordnad årsfest!


Inga kommentarer:

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...