Måndag




Om två veckor vet jag hur kommunalvalet har gått. Helt sjukt spännande. Trodde aldrig att kommunalpolitik kunde vara så här intressant och ... helt på riktigt ... socialt och roligt. 

Dagarna, veckorna ... ja allt går nu med sådan fart att jag knappt hinner med. Tulpantiden ... i form av snittblomma ... är snart slut och det börjar vara dags för alla fina vårblommor. Jag hitta faktiskt årets första tussilago igår när jag var på promenad med hundarna. Och då jag kratta gården såg jag att tulpanbladen börja titta fram. Det är nog något extra med våren. Ja ...  eller egentligen är jag nog varje gång det byter årstid lika nykär i just den årstiden.

Ny vecka framför ... som är fylld med aktiviteter inom familjen och med valkampanjen. Matlistan för början av veckan klar. Den här veckan börja vi med pyttipanna. Tisdag och onsdag blir det fisksoppa. Vad vi ska äta på torsdag förhandlar vi om ännu. Familjepolitik när den är som bäst :)

KRAMIS till er alla ... så ses vi snart igen. 


Hälsningar #4

Inga kommentarer:

Ullanlinna

Knappast först skålen bubbel på Ullanlinna :)  ... men första i denna lokal för våran kronprinsessa. Igår var det invigning så nä...