När vi leker turist



Det fanns en orsak till vårt besök i Stockholm. Jag hade nämligen fått en gratis övernattning på Best Western Plus Time Hotell som finns på Hagagatan i Stockholm.

Inte mitt i stan utan så där passligt nära så man bra kan röra sig till fots. 





Skönt och lugnt ställe med en typisk Stockholm utsikt från hotellrummet. 






Verkligen ett hotell att rekommendera.
Bra service, städat och snyggt ... och en utsökt frukost.
Ända nackdelen var nog att frukostrummet var lite mörkt så man fick inga bra bilder :)
Bloggar problem på hög nivå!







Vi anlände till Stockholm tidigt på lördag och vårt första mål var gamla stan för att äta frukost. Och att hitta ett mysigt ställe i Stockholm är nog inget problem. Det kryllar ju om dem. 






Och ingen liten macka dom serverar på Chokladknoppen :)  
Och duktig flicka som jag är så åt jag självklart upp hela. 






Avslutade min frukost med plättar, sylt och grädde. 






Sen fick frukosten smälta och vi gjorde det vi båda älskar .... sitter och tittar på folk, pratar och bara njuter av att egentligen inte göra något. 





När vi är ut och resa så brukar det inte bli så mycket springas i butiker. Jo visst handlar JAG hem något vid varje resa men det blir mera sådana där spontana butik besök. Typ när man ser något fint i butiksfönstret så går man in för att kolla lite mera. 

För egentligen så har vi ju allt här i Finland. Annat var det förr ... nu får man ju allt hem med bara ett klick. 





Så när vi är turister går det mycket ut på att bara se sig omkring ... och att ta passligt med pauser på trevliga ställen. 

Vi besökte även en härlig restaurang på lördag men mera om det besökt en annan dag.

KRAM på er! 




Inga kommentarer:

Pastasallad

Pastasalladen är ett bra inslag på buffébordet då du bjudit hem många gäster på grillfest. Den här pastasalladen passar till både få...