fredag 19 maj 2017

Sommarkänsla




Har så mycket sommarkänsla i kroppen.
Alltså vilken dag! Från tidiga morgonen kände man det ... sommarkänslan. Jag lämnade till och med ytterjackan hemma idag då jag på morgonen drog till jobbet. Orkade inte ens sitta till det bittra slutet på jobbet utan loggade ut tidigare. Varför har vi inte så som i Norge? ... fint väder och arbetsgivaren ger ledig eftermiddag. Nog för att dom i det landet tar en bergspromenad ... och inte som jag rusar hem och öppnar en flaska bubbel.






Bubbel blev det ... och till det gott kött och en sommar sallad som jag bara längtat efter.

TOMAT OCH JORDGUBBSSALLAD

2 tomater
1 mozzarella
jordgubbar
basilika
flingsalt
olivolja
crema de Balsamico


Skär tomater, mozzarella och jordgubbarna. Strö över basilika. Avsluta med flingsalt, olivolja och balsamico. 







Trevlig helg!

Nu ska jag gå och packa min väska för tidigt imorgon lyfter flyget. One weekend trip på kommande :)




Inga kommentarer: