Utsökt i sin enkelhet




Och så är det tur för sista inlägget gällande Stockholm! Senaste lördag hade vi bokat bord på Brasserie Balzac ... en kvarterskrog på Odenplan. 

Och självklart passa vi på att ta en hiss-selfie innan vi drog iväg för att äta middag ... vi var ju ändå lite uppsnyggade. Jag i min nya vita blus som jag på dagen införskaffat från Salt.






Toppen väder och vi hade god tid på oss ... så det blev en förfriskning i solen på väg till restaurangen. Alltså kvalitetstid med den man gillar mest är bara så härligt.

Till vardag är det ju jag som till nästan 100% tar hand om maten ... så att bli 48 h bortskämd är något jag verkligen gillar och uppskattar. 






Balzac är verkligen ett restaurangval för dej som dagdrömmer om Paris. 
Menyn finner ni på deras hemsida HÄR ... men någon vinlista hittar ni inte. Men ingen fara ... dom har den inte på nätet i och med att den ständigt ändras då dom tar in nya viner hela tiden. Och deras breda champagnelista hittar du säkert något du gillar. 






Kvarterskrogar och restauranger ... det är något extra med dem. Det är ställen man absolut ska testa för det är nog där man hittar guldkornen. 


Nu loggar jag ut för stunden. Nu blir det kaffe i solen ... för jo jag har semester!

Skön fredag till er alla så ses vi snart igen. 




Inga kommentarer:

Finner inga ord ...

... och vet inte ens hur jag här på bloggen skulle kunna uttrycka mej gällande den tragiska händelsen som hänt i Ekenäs. Den berörd...