Min pappa blev 70



Igår var klanen samlade för att fira min pappas födelsedag.
Alla var på plats förutom kronprinsessan som redan tidigt planera att denna helg rockar loss i Stockholm på Summerburst





Vi börja festandet  i Karis ... närmare bestämt Pumpviken. En härlig grönskande oas som är ett helt perfekt ställe för picknick. Det var även här vi valde att uppvakta pappa med gåvor och tal. 




Pappa 70 år

Vad ger man egentligen till någon som har nått din aktningsvärda ålder? 70 år


Mina två systrar har det här materiella under full koll … jag som alltid varit den där udda flickan … så även idag … ger något annat … så därför pappa håller jag ett tal … talet blir min gåva till dej.


Och självklart blir det en tårta sen senare. Jag har bakat en fin, fin tårta …

Insåg dock att vi helt säkert måste ha ett speciellt tillstånd från brandkåren för att få tända så många ljus inomhus … så kaffe blir serverat ute på verandan hemma i Österby.


Men pappa .. En pappa väljer man inte, han kommer liksom på köpet.

Med andra ord gäller det alltså att ha lite tur. När jag fick dig som pappa drog jag den största vinstlotten av dem alla.


Den här dagen det är din dag. Vi är samlade i dag för att du är en betydelsefull del av våra liv.
Du är en varm och hjärtlig person. Du har alltid ställt upp för mej med det du kunnat. Du är hjälpsam och sjukt snäll.


Konstigt nog så är några av min starka barndoms minnen förknippade med en buss …
Bland annat minns jag kvälls köror till Lilja Pile … jag en liten tös i pyjamas som sjöng i mikrofonen för alla arbetare.
Och så minns jag väl när du kom hem från långa resor och sökte upp våra gåvor och allt godis i bussens mest konstiga ställen.


Och så har du fortsatt att vara den mest fantastiska morfar våra barn kunnat få.


Så ... Kära pappa, grattis på födelsedagen!
Glöm aldrig att jag älskar dig.




Gårdagen var fylld med skratt och glädjetårar ... 




... och bubbel :)




Och vill du ha gott bubbel till ett bra pris så rekommenderar jag Pfaff Crémant d'Alsace Blanc de Blancs Brut 





När jag var liten var det just här i Pumpviken som jag tillbringade mina somrar. En på alla sätt härlig tid i mitt liv som jag aldrig skulle villa byta bort. Det var då som sommaren varade för evigt, solen alltid sken och livet hade inga sorger. 

Inte för att vi igår hade sorger :)




Och självklart familje fotografering. Så medan alla andra plocka undan riggade jag upp kameran.






Får jag presentera "släktträdet"  Gustav och Barbro Berglund 




Här med alla barnbarnen.




En bild med pappa och döttrarna. 





Och det här ... det är min barndomsfamilj. 





Dom fyra som alltid funnits där för mej. 




Och självklart förflyttade vi oss med buss (fniss) 
Tusen tack till alla som ställde upp och hjälpte till att pappas dag blev så fin.




Sen blev det super god mat på KW i Karis 




Desserten blev hemma i Österby. (Och recept på tårtan kommer snart)




Avsluta dagen med dans på "bryggan" 




Det här gänget alltså ♥ 

Inga kommentarer:

Finner inga ord ...

... och vet inte ens hur jag här på bloggen skulle kunna uttrycka mej gällande den tragiska händelsen som hänt i Ekenäs. Den berörd...