En dagens



Dagen lunch blev en näpen smörgås med brieost och rödbetor.





Rödbetor är en ljuvligt god primör som verkligen förgyller matborden under sommaren. Idag köpte jag en knippe på torget ... och så hittade jag resten av ingredienserna till dagens lunch hemma. 




Rostbröd ... som jag tagit bort kanterna på ... 




... och som jag sedan stekte i smör. 



En bit brie har jag så gott som alltid hemma i kylen. 




Ruccola från växthuset





Rödbetan skalades, fick lite olivolja på sig och så in i ugnen i 200 grader i c 20 minuter. Och så på med flingsalt när den var klar. 




Sen var det bara att plocka ihop smörgåsen ... ringla på balsamico ....  och njuta. 

Mums!



Inga kommentarer:

Farsdag

Farsdag och självklart uppdukat till en mega frukost för familjen.  Bacon och ägg, frukt, olika pålägg, yohurt med kiwi, färskt bröd...